Reklamfilmer

Synas Media – Din partner för unik reklamfilm.

Vi på Synas Media har lång erfarenhet från filmindustrin och vet hur man skapar effektiva och engagerande reklamfilmer som får ditt varumärke att synas. Vi tar hand om hela processen, från idé till lansering, och levererar högkvalitativa filmer som passar din budget och dina målgrupper. Oavsett om du vill marknadsföra en produkt, en tjänst, ett event eller något annat, kan vi hjälpa dig att nå ut med ditt budskap på ett kreativt och professionellt sätt.

Se vårt arbete

Vi är stolta över att visa upp några av de filmer som vi har producerat för våra nöjda kunder. Här är en lista över några av våra senaste projekt:

Ljungby Kommun, Visit Ljungby.

Ljungby kommun har anförtrott oss med ett projekt att skapa en film som fångar den rika kulturen i Ljungby. Vår resa genom kommunens kulturella hjärta tar oss till platser som Ljungbergmuseet, Sagomuseet, Teater 16, Begravningsmuseet, Grand och den ikoniska Cliff Burton-stenen.

Premiär: Februari 2024

Se mer..

Ljungby Kommun, studiebesök.

Ett unikt och inspirerande projekt i samarbete med Näringsdepartementet på Ljungby kommun. Vårt uppdrag var att skapa en film som ger ungdomar i årskurs nio en inblick i den moderna industrin och de olika yrkesrollerna som finns inom företagen i Ljungby.

Premiär: November 2023

Se mer..

Studieförbundet Vuxenskolan – VR.

Studieförbundets projekt, en film som visar kraften i virtuell verklighet (VR) att förändra livet för de äldre i vår stad.

Utmaningen var att skapa en film för sociala medier som skulle fånga uppmärksamhet och intresse hos tittarna, samtidigt som den förmedlade budskapet och visionen för projektet. Projektet syftar till att använda VR för att låta de äldre se byggprocessen för sina framtida grannskap och ge dem en röst i utvecklingen.

Vi bestämde oss för att ta ett annat tillvägagångssätt än de vanliga 3D-animationer eller CGI-tekniker som ofta används för VR-relaterade filmer. Istället ville vi fokusera på den mänskliga aspekten och den känslomässiga påverkan av VR. Vi bjöd in några äldre som aldrig hade provat VR tidigare till vår studio och gav dem möjlighet att uppleva VR-simuleringen av projektet. Vi filmade deras reaktioner och uttryck när de såg framtiden för sin stad i VR.

Resultatet blev en film som inte bara var effektiv och äkta, utan också budgetvänlig. Vi lyckades skapa en film som inte krävde någon dyr eller komplex utrustning eller programvara, men ändå levererade en kraftfull och engagerande historia.

Klienten: Studieförbundet Vuxenskolan.
Medverkande: Johan Mellander, Britt Nilsson.
Berättarröst: Johan Mellander
.
Idén, foto, klippning & regi: Jahja Alkhatib.
Premiär: Oktober 2023

Gibon – Ditt skydd mot digitalt fiske.

Gibon Ljungby AB behövde en unik reklamfilm som skulle visas på skärmarna under Ljungbydagarna. Utmaningen var att filmen skulle kunna sticka ut bland hundratals andra filmer som också visades på samma skärm. Vårt mål med filmen var att fånga uppmärksamheten hos publiken och väcka deras nyfikenhet, snarare än att fokusera på produkten i sig.

Vi satte oss ambitiöst i arbetsprocessen och hade en tidsram på endast en vecka för att slutföra projektet. Detta tidspress tvingade oss att vara kreativa och effektiva i vårt arbete. Resultatet blev en film som inte bara skapade en aura av mysterium och intresse, utan också uppmuntrade människor att ställa frågor och vilja veta mer om vad Gibon Ljungby AB hade att erbjuda.

Klienten: Gibon Ljungby AB
Medverkande: Victoria Ohlsson, Mohamad G. Alkhatib, Daniel Logozar och Peter Logozar.
Idén, foto, klippning & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: Agusti 2023


Sjöriket – Vi kommer, både när det är fest och vardag.

Reklamfilmen som vi har producerat för Sjöriket AB har ett tydligt mål: att väcka fina känslor hos målgruppen, som främst består av äldre personer. För att uppnå detta har vi använt oss av storytelling-teknik, långsam klippningstakt och låg mättnad färgkorrigering för att skapa en nostalgisk atmosfär och strävar efter att beröra våra äldre tittare på ett känslomässigt plan och väcka upp fina minnen och positiva känslor.

Klienten: Sjöriket AB
Medverkande: Hanna Norman Andersson & Sune Axelsson
Berättarröst: Sölve Rydell

Manuset: Jahja Alkhatib & Sölve Rydell
Idén, foto, klippning & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: Juni 2023


Sjöriket – Vi söker superkrafter.

(Rekryteringsfilm)
Det är alltid spännande att få jobba med kreativa projekt som involverar att skapa något unikt och underhållande. Att få arbeta med ett företag som Sjöriket AB, som är så passionerade och dedikerade till sina anställda, gör uppdraget ännu mer meningsfullt.

Vår film har ett roligt och lättsamt tonfall samtidigt som vi på ett tydligt sätt visar att Sjöriket söker efter i sin personal unga och entusiastiska personer som kanske inte har så mycket erfarenhet, men som har en stark vilja att hjälpa andra och göra skillnad i samhället.

Klienten: Sjöriket AB
Medverkande: Ihsan Mouselli, Laura Nilsson & Sune Axelsson
Berättarröst: Sölve Rydell

Manuset: Jahja Alkhatib & Sölve Rydell
Verkställande direktör: Evelina Jansén
Idén, foto, klippning & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: December 2022


UF Mässa 2022 (eventsfilm)

Ung Företag Kronoberg kontaktade oss för att dokumentera deras mässa 2022, och vi har levererat en film som överträffar förväntningarna.

Ung Företag Kronoberg hade specifika önskemål för filmen, och vi har lyckats fånga essensen av deras vision samtidigt som vi har skapat en rolig och engagerande film som passar ungdomars smak. Vi har arbetat nära Ung Företag Kronoberg för att säkerställa att filmen speglar deras unika karaktär och värderingar.

Resultatet är en dynamisk och inspirerande film som visar upp det bästa av Ung Företag Kronoberg. Filmen har levererats i olika längder och format för att passa olika sociala medieplattformar, vilket gör den till ett mångsidigt verktyg för Ung Företag Kronoberg att använda i sin marknadsföring.

Klienten: UF Kronoberg
Foto, klippning & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: Januari 202
3


Länstrafiken Busslinje 325 (lanseringsfilm)

Målet med reklamfilmen var att visa att det kan vara skönare att åka buss, eftersom man kan göra andra saker under resan såsom att jobba och njuta av musik. Reklamfilmen ville också visa att det finns många resor att välja på med buss.

Klienten: Markaryds Kommun
Idén & Manuset: Evelina Jansén
Foto, klippning & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: December 2022


Länstrafiken Busslinje 325 (lanseringsfilm)

Denna reklam vill fokusera på att man kan släppa stressen när man åker buss. Reklamen vill visa att bussresan kan vara en avslappnad och njutbar upplevelse, i stället för att bara vara en transportsträcka.

Klienten: Markaryds Kommun
Idén & Manuset: Evelina Jansén
Foto, klippning & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: December 2022


Campus Ljungby (reklam)

Vårt uppdrag var att visa en snabb inblick i det som finns att utnyttja på Campus Ljungby, allt inom en tidsram på 12 sekunder.

Klienten: Centrum för Informationslogistik i Ljungby
Foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: Oktober 2022


Jul i Gemenskap

Föreningen Ljungby Giller Olika har bett oss att göra en kort film som ska erbjuda folk att delta i Jul i Gemenskap. Filmen ska ha en julkänsla och vara kort, enkel och tydlig. Målet är att väcka intresse hos människor att delta i julaktiviteterna som arrangeras av föreningen.

Klienten: Ljungby giller olika (förening)
Medverkande: Ola Hansson
Foto, klippning & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: December 2022


Living Decor (reklam)

Butiken vill visa i filmen att de är väl förberedd inför julen och att de har ett brett utbud av julrelaterade produkter. Möbleringen och de nya varorna ger en julig känsla och vi hoppas att det ska väcka intresse hos tittarna att besöka butiken och kanske göra några julklappsköp.

Klienten: Living Decor AB
Medverkande: Annie Byström & Pernilla Wiborin
Foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: December 2022


STORK (informativtfilm)

Filmen om STORK-projektet är en enkel, informativ film som syftar till att tydligt visa vad projektet har åstadkommit för de involverade parterna. I filmen besöker vi två företag och intervjuar dom.

Klienten: Campus Ljungby
Foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: Oktober 2022


Communified (reklam)

Denna reklamfilmen är designad för att vara språkfri, så att den kan användas över hela världen. Genom att använda visuella element och enkla, universiella gestaltningar kan man förmedla appens idé utan att använda text eller talat språk.

Klienten: Communified app
Idén & Manuset: Kevin Thour
Medverkande: Tito Windborg, Julja, Nor Samman
D.O.P: Anton Svärd
Editor & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: Juni 2022


Visit Ljungby (reklam)

I Ljungby finns det många attraktiva platser att besöka, men vi har bara 60 sekunder på oss att visa er den allra mest imponerande. Därför har vi använt oss av en teknik som kallas time lapse som innebär att vi tar många bilder av platsen under en längre period, och sedan spelar upp dem i snabb takt så att det ser ut som om tiden går fort.

Idén, foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Premiär: Juli 2020