OBS!
På denna webbsida presenteras material som är skyddat enligt upphovsrättslagen, vilket innebär att det är avsett endast för användning av en specifik klient eller ett begränsat urval av klienter. Det är inte avsett för offentlig spridning eller användning.


Troja-Ljungby (reklam)

Efter pandemin vill Ljungby Arena att kunna bjuda in folk att återbesöka arenan och titta på matcher på plats igen och inte bara via live-sändningar.

Klienten: Ljungby Arena
Medverkande: IF Troja Ljungby
Idén, foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Inspelningsdatum: Oktober 2021


Hi-KOKI (lanseringsfilm)

Eftersom vi hade en liten budget att jobba med när vi skulle göra filmen som skulle visa funktionerna och fördelarna av den nya borrmaskinen, fick vi använda oss av en studioinspelning. Trots detta försökte vi göra så att filmen såg dyrare och mer first class ut än vad budgeten skulle tillåta.

Klienten: Hi-KOKI
Idén, foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Inspelningsdatum: April 2021


Visit Ljungby (reklam)

I Ljungby finns det många attraktiva platser att besöka, men vi har bara 60 sekunder på oss att visa er den allra mest imponerande. Därför har vi använt oss av en teknik som kallas time lapse som innebär att vi tar många bilder av platsen under en längre period, och sedan spelar upp dem i snabb takt så att det ser ut som om tiden går fort.

Idén, foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Inspelningsdatum: Juli 2020


elon (reklam)

I reklamfilmen vill Elon annonsera sina senaste vita varor och meddelar att de är redo att leverera och installera dem i ditt hem. Och när de har installerat de nya, energieffektiva varorna, tar de hand om den gamla utrustningen på ett ansvarsfullt sätt genom att skicka den till återvinning.

foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Inspelningsdatum: May 2020


Troja-Ljungby (skärmfilm)

Om Troja-Ljungby vill ha en film som spelas på arenans skärm innan laget kommer in på planen, bör filmen använda sig av blixtbilder och lågfrekvent ljud som kan skapa en dramatisk och intensiv atmosfär. Genom att kombinera dessa två element kan man skapa en film som fångar uppmärksamheten hos åskådararna och ger en spännande inledning på matchen.

Idén, foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Inspelningsdatum: May 2020


Happy Homes (reklam)

Happy Homes har en annorlunda strategi när det kommer till reklam. I stället för att bara visa upp produkterna och säga att de är bra, använder de roligt sätt och humor för att visa att de verkligen vill att kunden ska få den rätt produkten som passar deras behov.

Idén, foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Inspelningsdatum: May 2020


Happy Homes (reklam)

“Få det perfekta resultatet med minimal ansträngning” är sloganen för den vänliga och familjära Happy Home reklamfilmen.

foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Inspelningsdatum: May 2020


Pana Dora (reklam)

En reklamfilm för en svensk parfym ska visa den vackra svenska naturen och fånga den mystiska känslan.

foto, editor: Jahja Alkhatib
Idén & regi: Martina
Inspelningsdatum: April 2020


Happy Homes (reklam)

Idén, foto, editor & regi: Jahja Alkhatib
Inspelningsdatum: May 2020