Masterclass

Social Media Booster

05

Skulle du själv dela ditt innehåll?

Skulle du själv dela ditt innehåll?

Det här delbarhetstestet hjälper dig att sätta dig i din publikens ställe och utvärdera ditt innehåll objektivt. Om du inte skulle dela det själv, varför skulle din publik göra det?.

Först, fråga dig själv om ditt innehåll ger värde. Erbjuder det hjälpsamma tips, besvarar en fråga eller delar ett unikt perspektiv? Se till att ditt innehåll levererar något värt att dela.

Nästa steg är att tänka på den känslomässiga påverkan av ditt innehåll. Väcker det känslor som glädje, nyfikenhet eller inspiration? Innehåll som väcker känslor är mer troligt att delas av dig och din publik.

Slutligen, utvärdera det visuella utseendet på ditt innehåll. Är dina bilder, grafik eller videor iögonfallande och engagerande? Högkvalitativa visuella element kan göra ditt innehåll mer delbart. 

Kursöversikt

  1. Introduktion !
  2. Skapa innehåll som är relevant för din publik!
  3. Skapa delbart innehåll för dina sociala medier!
  4.  Lägg till en chockfaktor i ditt innehåll! 
  5.  Skulle du själv dela ditt innehåll?
  6. Håll ditt innehåll kort och koncist! 
  7. Varför kortare innehåll är bättre ? 
  8. Skapa en bra "hook" för ditt innehåll !
  9. Byt bild var 5:e till 10:e sekund för att hålla videon intressant !

Följa oss!