Masterclass

Social Media Booster

07

Varför kortare innehåll är bättre?

Varför kortare innehåll ofta är bättre på sociala medier? 🌟

Eftersom det finns så mycket innehåll som tävlar om vår uppmärksamhet har människor ofta kortare uppmärksamhetsspänning på sociala medier. Att skapa kortare innehåll ökar chansen att din publik engagerar sig i och tar del av hela ditt budskap. ⏱️

Kortare innehåll är också lättare att ta in. När din publik bläddrar igenom sina flöden är det mer troligt att små, korta innehåll får deras uppmärksamhet och får dem att stanna upp för att läsa eller titta..🚀

Kort innehåll delas ofta mer. Människor är mer benägna att dela snabba, lättsmälta innehåll med sina vänner och följare, vilket resulterar i ökad räckvidd och engagemang. 💡

Slutligen passar kortare innehåll ofta bättre för plattformens begränsningar, såsom teckengränser på Twitter eller tidsgränser på Instagram Stories. Genom att hålla ditt innehåll kort kan du utnyttja dessa plattformar och deras unika funktioner till full. 

Kursöversikt

  1. Introduktion !
  2. Skapa innehåll som är relevant för din publik!
  3. Skapa delbart innehåll för dina sociala medier!
  4.  Lägg till en chockfaktor i ditt innehåll! 
  5.  Skulle du själv dela ditt innehåll?
  6. Håll ditt innehåll kort och koncist! 
  7. Varför kortare innehåll är bättre ? 
  8. Skapa en bra "hook" för ditt innehåll !
  9. Byt bild var 5:e till 10:e sekund för att hålla videon intressant !

Följa oss!